Enhedslisten i Køge og Lejre præsenterer ny ung kvindelig folketingskandidat

Til det kommende folketingsvalg stiller Enhedslisten i Køge og Lejre med Mathilde Vinther som kandidat.

Mathilde Vinther har en fortid på den uddannelsespolitiske scene som formand for 185.000 af landets gymnasieelever i Danske Gymnasieelevers Sammenslutning.

I dag læser den 25-årige Mathilde til folkeskolelærer i København og brænder for at give alle børn lige muligheder og en klode at leve på i fremtiden.

Mathilde Vinther fortæller selv: ”Jeg er beæret over valget af mig som kandidat, og glæder mig til at føre valgkamp for et mere retfærdigt og et mere bæredygtigt samfund. Alt for længe har Lars Løkke og de blå ”banditter” nemlig drevet Danmark i den forkerte retning.

Vi skal sikre et opgør med Løkkes ulighedsskabende politik, som gør at 64.000 danske børn vokser op i fattigdom, og et opgør med den sorte klimapolitik, som truer med at bringe vores klode i knæ”.

Opbakningen til Enhedslisten er steget stødt gennem de sidste mange år, og partiet står i den seneste meningsmåling fra Voxmeter foretaget for Ritzau til at gå frem fra 7,8 procent ved det seneste folketingsvalg til 8,6 procent ved det kommende. Det vil give partiet et mandat mere i folketinget.

Mathilde Vinther fortæller, hvad mandaterne skal bruges til: ”I Enhedslisten vil vi bruge vores mandater til at sikre, at hele den offentlige sektor bliver løftet. Sygeplejersker, SOSU’er og folkeskolelærere skal have mere tid og flere kollegaer, så der bliver mulighed for at skabe god kvalitet på landets sygehuse, plejehjem og folkeskoler.

Vi vil også kæmpe for massive investeringer i klimaet, ved blandt andet at sikre en bedre offentlig transport i alle dele af landet”.

Selvom Mathilde ikke bor i lokalområdet har hun sat sig for, at skulle have området ind under huden og i samarbejde med de lokale medlemmer af Enhedslisten, at nå ud til alle dele af kredsen, for at tale med beboerne om hvilke forandringer der skal til for at sikre et lige og bæredygtigt samfund.

I Køge afdeling glæder vi os til en kommende valgkamp med Mathilde i front, og vi glæder os til at møde borgerne i en konstruktiv debat, når vi mødes på gader og stræder, eller til vælgermøder overalt i vores kreds.

Kontaktoplysninger:

Kandidat: Mathilde Vinther: 28766307, [email protected]